Köpevillkor för beställningar i webbutiken Urbans Skafferi.

Allmänt

I webbutiken ges du som kund möjlighet att beställa delikatesser via internet. Beställningen skickas  med DHL och levereras till mottagarens närmsta utlämningsställe/DHL ServicePoint, vad som är närmast bestäms av DHL.

Urbans Skafferi levererar endast till kunder inom Sverige.

Observera att du som beställer i webbutiken måste vara över 18 år.

Minsta ordervärde är 175 SEK efter avdrag för ev. rabatt eller erbjudande.

 

Kunduppgifter

Vid beställning fyller kunden i sina kunduppgifter och godkänner därmed att Urbans Skafferi lagrar informationen för eget bruk, t.ex. utskick om erbjudanden. Urbans Skafferi behandlar uppgifterna konfidentiellt och kommer inte att medvetet eller avsiktligt sprida uppgifterna.

 

Priser

Alla priser som finns angivna i webbutiken anges i svenska kronor, inklusive moms.

 

Betalning

Betalning kan göras på flera sätt:

Kort / Internetbank - Du kan välja att betala direkt i webbutiken, med kort eller via internetbank.

Transaktionen sköts av Payson, en av Sveriges ledande aktörer inom internetbetalningar.

Paysonkonto - Du kan betala via din mejladress genom att logga in på ditt Paysonkonto, läs mer under Frakt / Betalning. Varorna skickas till dig så fort pengarna finns registrerade hos Urbans Skafferi.

Postförskott - Du kan även välja att betala när du hämtar varorna, via tjänsten "postförskott". Kostnaden för postförskott läggs till din order och hela summan betalas av dig när varorna hämtas vid ditt närmsta utlämningsställe/serviceställe.

 

Frakt

Varorna skickas normalt med DHL. När din beställning är vid ditt närmsta utlämningsställe/serviceställe aviseras du genom ett mejl eller via SMS. Kund som uppger mobilnummer aviseras i första hand med SMS, då når varorna dig en dag tidigare.

 

Leveranstid

Normalt packas och skickas din order inom fem arbetsdagar från det att du gjorde din beställning. Inom tio dagar bör du som kund ha fått en avisering om att leveransen finns att hämta på närmsta utlämningsställe/serviceställe. Observera att vid fraktalternativ "Förskottsbetalning" skickas inga varor innan pengarna är registrerade hos Urbans Skafferi. Var noga med att ange rätt ordernummer vid inbetalning.

 

Ångerrätt

Konsumentköplagen ger dig större trygghet vid köp på distans, t.ex. via internet. Som konsument (privatperson) har du rätt att ångra ett köp genom att meddela Urbans Skafferi inom 14 (fjorton) arbetsdagar från den dag du tar emot dina varor. Om du vill ångra ett köp skickar du ett mejl till info@urbansskafferi.se eller ringer. Telefonnumret hittar du i länken "Kontakt". Skicka inga varor innan du kontaktat Urbans Skafferi. Ångerrätten gäller endast om den vara som du har tagit emot är i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte om du bryter förseglingen på en vara. När varorna returneras måste de vara kompletta med samtliga tillbehör. Originalförpackningarna måste vara oskadade.

 

Köparen står för returfrakten och risken för varorna tills de anländer till Urbans Skafferi. Du måste se till att varorna packas ordentligt för att undvika transportskada. Varorna måste vara returnerade och Urbans Skafferi tillhanda senast 14 (fjorton) arbetsdagar från den dag du nyttjat din ångerrätt.

Återbetalning görs sedan till det av dig angivna bankkontot.

 

Ångerrätten gäller inte
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller, t.ex.:
* när försegling/plomberingen har brutits
* livsmedel som kan försämras snabbt
* specialtillverkade varor, efter kundens önskemål
* digitalt innehåll, t.ex. en nedladdning
* avtal utanför affärslokal, om det totala beloppet understiger 400 SEK


Alla undantag finns att läsa i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, 2 kapitlet, paragraf 1 och 11.

 

Falska beställningar etc.

Bedrägerier, bedrägeriförsök, eller annan handling som kan skada Urbans Skafferi eller webbutiken kommer att polisanmälas omgående.

 

Urbans Skafferi 2023-09-07